Etiketter

Teknikktorsdag

Foto: Chipo Tendeland
Torsdagen før padledagen hadde vi torsdagspadling med fokus på fremdriftsteknikk. Vi padlet selvsagt samme rute som konkurransen skulle gå. Det er jo en stund siden nå kan man si, men jeg klarer ikke å finne bloggen - så jeg mistenker sterkt at jeg har glemt den av. Om så skulle være at det blir en reprise får det heller være.

Foto: Chipo Tendeland
Før torsdagspadlingen hadde vi en times møte i fjæra. Været var helt passelig for sånt.

Foto: Chipo Tendeland
Fredrik kom og holdt en liten gjennomgang før vi satte ut.

Foto: Chipo Tendeland
Det var i grunnen en fin ettermiddag, rett og slett.

Litt teori og praksis i kajakkene før vi padler av gårde.

Gunn og Stig følger med.

Klar, ferdig, gå!

Fredrik ga oss oppgaver og forklarte - og demonstrerte. Problemet var bare at så snart han demonstrerte noe så ble det jo så stor fart at han og passasjeren var borte på et blunk, he he.

Ved båthavna traff vi på ei trivelig dame som også var på padletur. Men hun var straks  hjemme så hun ble ikke med oss videre. Men hyggelig å treffes var det. (Dette er dog ikke den damen, men Gunn, kjenner nok noen igjen.)

Fra fint til enda flottere himmel.

Jeg padlet med vingåra for første gang på et par evigheter. Det var litt annerledes enn flatåra, ja.

Ro-ta-sjon, godt driv framover.

Det ble slett ingen kjip tur, for å si det sånn.

Så kom det en stor båt, og borte var Fredrik som nå padlet alene. Passasjeren hadde fått egen kajakk underveis.

Store båter kan surfes ved. Fredrik på tur.

Den så grei ut i solnedgang den også.

Snart halvveis, og vi fortsetter å terpe teknikk, en detalj om gangen. Ro-ta-sjon.

Litt snø på Møysalen ennå. Nå begynner sola å ta kveld.

Bak oss har sola gått ned, ja.

Vi tok snarveien i dag, fulgte ikke helt konkurranseruta. Vi hadde nok blitt disket under racet, men i dag var det lov.

En flott ettermiddag og kveld, rett og slett.

Jepp. Jeg skal lufte vingåra oftere, det var skøy. Skulle hatt Inuken også, men det ble det ikke tid til å ordne før jeg dro hjemmefra, så det var faktisk Avocetn jeg padlet med - den lå i klubbnaustet.

Uansett - fin tur.

2 kommentarer:

Kommentar - ja takk! :)