Etiketter

Sandset, Skipnes, Tinden

Jobbhelg, men den innebar ikke så mye bilkjøring i hvert fall. I Vestbygda kommer man seg imellom med båt. Jeg tok ikke akkurat hurtigbåten. Det kan han som sitter midt i bildet være glad for.

Jeg kjørte til Sandset og satte ut der, det ble kortest totalt sett. Greit å parkere, men ikke akkurat fin strand å sette ut fra. Men det gikk greit å få kajakken opp og ned her likevel.

Mayday! Maaaaaaay daaaay!!! Jeg datt på ræv i havet, hjeeelp!

Det var blikk stille, så jeg la merke til noe som beveget seg på vannflata. Det var en tordivel som lå på rygg og sprellet. Jeg tok ham opp. 

Han satt en stund på kajakken og tørket seg, før han fløy av gårde. BRRRRRZRRZR, toucha vannflaten men det gikk bra - en liten stund - SPLASH. Det var bare å snu og hente den igjen. Ikke så smart fyr, altså.

I blankstilla er oppdrettsanlegg forvirrende. Hører jo hele tiden båter, men noen ganger kommer de aldri - fordi det er et oppdrettsanlegg som durer, og de ligger helt i ro. 

Mellom Austringen og Barkestad ligger det en liten samling gressklippere. Det er jo fint å fylle hyttefjæra med...

Ganske mange av husene i Vestbygda tas vare på, selv om noen står til forfalls. Her ser det ut som noen bryr seg.

Det har vært litt haloi rundt Tinden i det siste, men jeg var såvidt innom der. Det er jo en 10 på skjæret-post.

Dokumentert.

Jeg padlet en tur under kaia også. Der fant jeg to glassflasker i havet. Den ene med halve innholdet intakt, kjentes det ut for på lukten, men jeg fyllepadler ikke så det ble helt ut. Flaskene tok jeg med meg hjem, de er vel ikke så mye bedre enn plast i naturen egentlig.

Jeg hadde med hengekøya. Det var ikke så mange trær der jeg fant ut at jeg skulle campe, men jeg fant to. 


Det så helt fint ut til jeg la meg oppi. Da ga det ene treet etter, så det ble en hel jobb. Men jeg klarte det sånn høvelig til slutt. 

Her forklarer hvorfor jeg valgte plassen?

Utsikten fra køya var også bra, Tinden til høyre.

Finn en feil – mygga er på INNsiden av myggnettingen... Den ble snar der.

Ca. midt i bildet her holdt jeg til om natta. Det begynte å regne om kvelden så jeg måtte opp med tarpen. Fikk ordnet diverse backupløsninger, men det regnet og blåste akkurat så lite at det gikk bra. Det regnet litt inn, men jeg ble bare fuktig, ikke direkte våt.

Anna på Vinje på Flagghaugen. Første gang jeg var her oppe faktisk. Har liksom ikke helt visst hvor den der haugen var hen.

Jeg var også innom denne flotte utstillingen for første gang. Fikk du den ikke med deg i fjor så bør du absolutt sørge for det i år. De har også utvidet den litt. Her er bilder, gjenstander og tekster satt sammen i en veldig beskrivende utstilling fra livet på øya for forbausende kort tid siden. Fantastisk flott.

Jeg ruslet litt rundt på Skipnes, og fant blant annet denne benken. Men det regnet, så jeg prøvde den ikke. 

Ja, jeg fikk jo da samlet to poster denne helgen, både Skipnes og Tinden er en post.

Det var egentlig litt spooky skyer da jeg tok på tur hjem. Pakket i regn, det er ikke min favoritt men det gikk likevel bra. Tok tarpen ned sist, det var lurt.

På vei hjem padlet jeg forbi her. Jeg har teltet bak dette huset en gang for lenge siden. Eller grendehus, eller hva det nå er.

Kom også forbi denne her. Men ellers var det ikke så mye spennende på returen egentlig.

Men padlet fikk jeg, og en overnatting i det fri, selv om jeg var på jobb.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)