Etiketter

Storskjæret, Børøya rundt

I går sto sommersamling for padleklubben for tur. Ikke den helt store oppslutninga men været hadde skjerpa seg grovt siden tidligere på dagen. Så det ble en fin tur.

Ei stund var jeg ikke så sikker på hvor mye tur det ville bli for min del, for det var jo helt umulig å finne stroppene for å feste kajakken på taket. Ikke så rart, de lå jo her på denne "helt ulogiske plassen"... Heldigvis gikk jeg tilfeldigvis forbi og fant dem da jeg hadde gitt litt opp å lete.

Så da ble det tur likevel. Tom ble endelig med igjen, Linn og Raymond kom også for å bli med. Jeg driver og reparerer på Tykje, og siden jeg kun kan ta en kajakk på taket i slengen og skulle bringe klubbkajakk tilbake til klubbnaustet, så måtte jeg teste ut Tahe Reval Midi. Rimelig boring etter min smak, men for de som liker det litt mer stabilt er den sikkert fin. Jeg satt også mer "på gulvet" enn jeg er vant med, så det strakk godt under knærne. Det er sikkert bra.

Det var ganske stor flo, så vi kunne faktisk padle inn under Dager og Netter. Ikke verst å kunne padle innom en skulptur på torsdagspadlinga, fint skal det være. 

Enig med Tom, her skulle vi gjerne hatt klubbleilighet og naust. Det hadde vært noe. Det blir nok ikke med det første.

Vi tar med dette bildet med et museum i bakgrunnen også, sånn når vi først var inne på kultur og sånt.

Her synes jeg noe var forandret siden sist, uten at jeg kan sette fingeren på hva. Baksiden av Børøya, industrisiden. Her ligger Norlaks og Skretting.

 Vi fikk en ørliten dytt i ryggen nedover langsiden av øya, det var jo kjekt.

Plutselig kom et fly inn for landing like over hodene våre. Stilig.

Storskjæret! Check! Det ble en ny 10 på skjæret-post krysset av på lista, posten er herved dokumentert for alle tre. Det er full anledning til å melde seg på ennå.

Vi gikk i land på Sandøya. Det var flott vær, så vi hadde det ikke videre travelt i dag. For eksempel kunne man ta kule bilder. 

Jeg hadde med domen, for å teste litt å ta bilder over og under vann samtidig. Det bør ikke være tett tang foran, da blir det tydeligvis litt for lite lys. Men litt tøft blir det jo uansett.

Særlig når Draugen dukker opp fra dypet.

En litt større båt var også ute på tur i dag.

Det var forresten kaldt i vannet, så da vi var ferdige med fotoseansen var det greit å komme seg i kajakken og få padlet seg i varmen igjen. I hvert fall for meg som hadde vært lengst uti.

Greit nok at det er litt industri på Børøya, men det er jo naturen ellers man legger mest merke til underveis. I hvert fall gjør jeg det. 

Tom går inn for "landing" ved klubbnaustet. Ingen hadde forberedt seg noe særlig på grilling, så vi fant ut at vi bare skulle droppe det, vi hadde jo hatt en liten pause underveis. Linn og Raymond tok turen hjemover, like etter Chipo kom.

Hun fortalte at Fredrik var underveis, og det stemte. Han kom padlende i racer, faktisk.

 Da fant vi ut at Tom og jeg like gjerne kunne grille de tjukkpølsene vi hadde med, for det var så fint å sitte i naustveggen i sola, at det var ingen som hadde kjempelyst til å komme seg hjem snarest likevel.

 Tørrtrening i fjæra.

Jeg fikk testet grillspyd-dingsen min. Den funket ganske fint, når jeg fikk passe tjukkelse på pinnen den skulle stå på.

Kjempeflott tur, til sammen ble vi jo faktisk seks stykker som var innom i løpet av kvelden, tross diverse elendighet flere i klubben er rammet av nylig.  Fin sommeravslutning – selv om vi nå ikke akkurat slutter å padle i sommer. :) Men torsdagspadlingene tar en pause.

2 kommentarer:

  1. Cool picture split between below and above water, and the sea monster coming out of the water! The guy has a good sense of humour.

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, it´s the norwegian sea monster Draugen. Dead person, haunting the living. He had a seaweed cluster for head, and sailed half a boat. This is the real one! :)

      Slett

Kommentar - ja takk! :)