Etiketter

Gisløyskaga

Det framsto enklere å ta en tur til lykta på Gisløy til fots enn per kajakk, litt mindre for- og etterarbeid. Så da det ble noen timers pause mellom oppdragene sist helg, tok jeg turen ut her. Det startet med noen meter klopping.

Jeg hadde med meg kikkert i dag. Dermed fikk jeg sett nøye på disse her, tjyvjo, som var samme sorten som vi møtte i Svellingan helgen før. Pussig at det nå er så mange av den lyse sorten, jeg har vært vant med den helt mørke fra før.

Underveis traff jeg på disse her, anonymisert siden jeg ikke fikk spurt voksne om lov til å legge ut. Men de hadde altså funnet en ørnefjær, og lurte dermed på om jeg hadde kamera, og om ikke jeg kunne ta et bilde av dem. Så det ble selvfølgelig gjort, det er ikke hver dag man finner ørnefjær. (Dog, om man prøver å bruke det til svert, så kan tuppen ramle av, viser det seg.)

Det er god sti, noe brei synes jeg da det til tider var minst fire felt. Mye brukt, tydeligvis. Her sitter jeg på en benk før nedstigning til odden som går ut til lykta. Flott område.

Kul stein like etter nedstigning. Jeg liker som kjent henslengte, store steiner. 

Ute ved lykta var det mindre sti, så egentlig ut som at det slett ikke er alle som gidder å gå helt ut hit.

Det synes jeg i så fall er litt rart, for det er jo her ute det er finest!

Utsikt over Gavlfjorden til Andøy, for eksempel.

Jeg tok en tur opp i lykta, med det samme jeg var der. Her utsikt bort mot Strengelvåg. Det må padles her en gang tror jeg.

Så var det full fart på jobb, og deretter hjemtur. På veien hjem så jeg denne her, fjellvåk. Den var kul. Den stillet mange ganger, og slo ned like ved bilen. Flott avslutning på en dag som ble en utedag til tross for jobbing.

2 kommentarer:

  1. Likte innlegget selv om det ikke var så mye padling der.

    SvarSlett
  2. Hei, der. Flotte bilder og reportasje fra "min barndoms rike." Har nok vært mange ganger ved Skaglykta og har padlet dit flere ganger fra Gisløystranda. Artig at du har tatt bilder av Andøya og fjellene i Børra og ved Nøss. Jeg skal vise mine foreldre dette. De vil nok sette stor pris på bildene - akkurat som jeg! Vår felles venn; Stein-Evert sier alltid:" Jan Viggo du bør være anonym...." ..derfor skriver jeg et anonymt innlegg..

    SvarSlett

Kommentar - ja takk! :)