Etiketter

Nok en kjølig men strålende dag på havet

Søndag var jeg i tvil om jeg skulle utpå. Det var enda litt mer iskald vind fra øst. Den har jeg ikke helt sansen for. Jeg droppet plan A fordi det meldte mer vind utover dagen, og jeg ville ikke risikere å bli værfast, eller ta større sjanser enn ønskelig midtvinters. Det er svinkaldt i vannet, og jeg hadde ikke jervenduken med. Det ble en ny tur ut fra Straumsnes. Tok en liten tur opp pollen først, der er det bygget enda litt mer på gapahukopplegget på Ringstad siden sist ser det ut for.

Jeg tok turen over til Finnøya i dag også.

Dagens himmel.

Herlig i dag også.

Innover Jørnfjorden var isen borte i dag, der den sperret veien dagen før.

Selv om det var kaldt uten Jervenduk måtte jeg ta meg en tur på land i dag.

Yr hadde meldt en god del skyer. Det ser sånn her ut... 

Innover Eidsfjorden.

Fruktsuppa var varm, kjekt for fingrene også. Det var egentlig fristende å stappe dem nedi, men det ville nok gjort mer vondt enn godt.

Sola varmer. Dette rimet er straks vekk. 

Tilbake på Straumsnes tok jeg meg en tur under kaiene før jeg gikk i land.

Det ble en kortere tur i dag, fordi det var så kaldt. Etter turen var det samme fargesprakende showet som dagen før. Her er Tjønna på Ramberg.

Her fra Haugen, sett mot Malneskirka og utover. Fin tid, dette.

4 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. sorry, there was inaccurate Google translation. I asked about making the soup.

    SvarSlett
  3. http://www.toro.no/Vaare-produkter/Dessert-og-bake/TORO-Fruktsuppe-153g
    The fruit soup easy way... Buy, put water in it and boil... I put som extra raisins and prunes in it. Very sweet, almost too much - but very nice on a cold day.

    SvarSlett
  4. Thank you. I must try this !

    SvarSlett

Kommentar - ja takk! :)