Etiketter

Urberg stol

Det har vært padlehelg i Vesterålen, med Børøya Rundt og forskjellig. Men det tar tid før jeg får blogget den, det er mye bilder og mye andre ting som kommer i veien. Men jeg kan blogge denne stolen her, som jeg nylig har kjøpt.

Det er en Urberg stol, til venstre her i bildet. Egentlig skulle jeg kjøpe en Helinox stol, til høyre her i bildet. Men den koster over tusen kroner og det er bare for drøyt for en skarve turstol, så jeg har ventet på et tilbud. Så fant jeg denne Urbergstolen, til forveksling lik.

Den koster drøyt en tredel av prisen for den til høyre. Så jeg slo til, og jammen satte de ned prisen mer etterpå sånn at den faktisk kostet under en tredel.

Som vi ser, de er nokså like. Den åpenbare forskjellen er at min, den billige, har praktisk lomme! Ha ha ha! En annen forskjell var tuppen på føttene, den svarte gummituppen. Litt annen utforming.

I tillegg er spesifikasjonene forskjellig, den dyre stolen skal tåle flere kilo enn min. Jeg bør uansett ikke bli så feit at min ikke skal tåle meg (og da bør jeg i hvert fall ikke sitte for mye i ro!), og om jeg ødelegger én og må kjøpe ny, så har jeg fortsatt spart en god slump penger.

Godt fornøyd så langt. Så får vi se hvor lenge den holder i praksis. :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)