Etiketter

Klubbpadling Straumen/Hokkabogen

Vi er i gang med klubbpadlingene, sånn høvelig annen hver torsdag. Denne gang var det straks flere med enn de to foregående, faktisk dobbelt så mange. (Enda meldte noen avbud i siste liten. Vi satte ut fra stranda på Holmstad.

Vi hadde med ei som var rimelig fersk i helt ny kajakk, og det var litt vind. Så vi satte ikke kursen direkte mot Straumen og Hokkabogen, men mot neset rett imot stranda, så vi fikk sett ting litt an. 

På andre siden lå det et oppdrettsanlegg i veien. Det har klint det helt inn i fjæra, sånn at det ikke skal gå an å padle lovlig på innsiden.

Da vi rundet neset ble det litt mer vind og bølger, men det så slett ikke verst ut. Ferskingen padlet en av disse nye Tahe-kajakkene, Titris. Den er 58 cm bred, og hadde en ung dame oppi.

Ingen problem altså, vi satte kursen mot posten på andre siden av fjorden. Vinden sto inn fjorden, så det skulle gå greit tilbake til Holmstad uansett. 

Det ble litt bølger, men ingen problemer. En frisk tur over fjorden mens elingene gikk rundt omkring oss. Flott lys til tider, en regnbue og fine greier. Jeg fikk ikke bilde av noe som helst av det, siden kameraet lå hjemme... I likhet med vinterluen, men hjelmen har padding som varmer derfor tok jeg den istedenfor sommercapsen jeg ubetenksomt hadde tatt med istedenfor lua.

På andre siden må det fotograferes dokumenasjon til 10 på skjæret. Her er vi!

Og her er resten! Wenche får såvidt med seg selv også. 

Vi skulle jo helst hatt med alle på ett bilde da, men det var ikke så lett. Her klarer Wenche det uten at hun helt vet det selv. (Mobil i pose og sol, ikke lett å se.)

Så skulle jeg gjøre et forsøk, for å få Wenche også med.

Joda, hun ble jo med… Men det er vel en overdrivelse å kalle bildet skarpt…

Fint lys, blå himmel.

Nå tror jeg kanskje disse bildene kommer litt hulter til bulter, for dette ser da ut som oppdrettsmarkører til venstre? Jaja, vi har padlet her uansett. Tom til venstre, Bent til høyre.

Ferskingen klarte seg utmerket på returen også, selv om sjøen kom fra aktenfor tvers det meste av turen innover. Et par bølger var ganske høye og krappe, så jeg ble slengt litt sideveis. Så det var slett ikke verst prestert. Ny kajakk som må justeres litt sånn at man for eksempel når fotstøttene og får fart på kajakken, så blir det gode greier.

Holmstad-stranda er et fint sted å sette ut, og dra til for å øve på ting. Og når det er vindstille hjemme, kan det godt stå bra med vind innover fjorden her, det må jeg notere meg enda en gang.

Post nr X i boks. (y)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)