Etiketter

Kjølig tur og elg i solnedgang

I går jobbet jeg, så da var det knallvær. I dag hadde jeg fri, så da var det gråvær. Blæh. Men jeg padlet likevel. Har lånt en teleconverter til TG-4, for testing. Her er første bildet.

Jeg satte ut fra Straumsnes, for det viktigste i dag var å få frisk luft og ladet batteriene. Jeg var ikke kommet langt før det første spennende kom til syne – hva skuer mine øyne her? Kan det være det jeg tror?

Ja! Hi hi! Ei blåse, og den er det ingenting i veien med! Ser ganske ny ut, og er attpåtil helt umerket. Det er egentlig en liten katastrofe at jeg ikke fikk bilde av meg sjøl padlende med denne i fanget, for det må ha sett rimelig hysterisk ut. Men det gikk akkurat, siden det bare var snakk om hundremetere.

Som sagt, grålig vær. Men sola dreiv og ertet bakom skyene.

Ørna var også i nærheten, som vanlig. 

Slett ikke verst å være utpå i dag, når man først har kommet seg av gårde. Dørstokken var høy i dag, men det gikk såvidt å hoppe over. Her har jeg rundet Hongværan, måtte benytte anledningen nå som det ikke er hekking der.

Padlet helt til Sjyneset og titta på naustet til Kystlaget, og hvordan det gikk med det. Joda, her har de fikset en del etter i fjor. Men hvorfor det er sånn rar farge på en flekk også utenfor dørene, lurer jeg på.

Padlet rundt Galtholmen, der var det rotesjø og skøy, og så padlet jeg ut til Hongværan igjen og her gikk jeg i land. I dette bildet sitter det forresten to ørn helt til høyre.

Nærmere bestemt, disse her. Dette er tatt med teleconverterdingsen på TG-4. (Det forrige med speilrefleks)

Kul sak på stranda. Jeg gikk en hel del rundt på stranda, for da jeg var ved Sjyneset prøvde jeg å poste på Facebook, men da blacka Iphone selvsagt ut. For det var jo sikkert en minusgrad eller to. Så jeg gikk i land her og brukte min "vanlige" metode – jogget att og fram med mobilen i armhulen. Tipper ørnene lurte sånn passelig hva jeg holdt på med, jeg tviler på de gjettet riktig.

Nuvel, jeg fikk liv i den igjen omsider, etter at den først hadde fortalt meg at den hadde lite strøm. Etter en stund til i armhulen våknet den, og da mente den plutselig å ha 62% strøm. Jaja.

Tid for retur tilbake hit til Straumsnes. Etter middag, som forøvrig var indrefilet av elgkalv, gikk jeg på truger en tur for å se etter et par elg jeg så fra bilen etter turen. Fant dem ikke, og bega meg på retur hjem igjen.

Elg i solnedgang
Og hva skjer før jeg kommer nesten noe som helst sted? (Opphavet bor rett bak granfeltet midt i bildet) Joda, der står elgene rett bortafor. Det var bare å rulle ned vinduet, så kunne jeg høre gnafsinga.

Ellers var det bassengtrening i kveld, og rulla satt rimelig som den skulle – på rettsia. Vrangsia har blitt vrang igjen, uten at jeg helt vet hvorfor. Må nok ta fram GoProen for å sjekke det nærmere.

4 kommentarer:

  1. Artig skrive og fine bilete, som vanleg! ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Ser du også har kommet deg utpå igjen omsider, men har ikke rukket å lese posten ennå. Skal gjøre det ved første anledning. :)

      Slett
  2. Helt underbara farvann du har å padle i! Selv bor jeg i Stockholm og utnytter under sommerhalvåret Stockholms skärgård og Mälaren. Men jeg må bare ta en tur langs norskekysten i framtiden! !

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kan jeg lett være enig i. :) Kommer du forbi må du gjerne stikke innom – eller spørre om du trenger tips. :)

      Slett

Kommentar - ja takk! :)