Etiketter

Sigerfjorden

Jojo, det er 17. mai men man kan da ta en padletur likevel. Blei en knapp mil (mangla passelig irriterende to hundre lusemeter) faktisk, med godt polstrede vannblemmer fra i går og forleden dag. Her på bildet ser vi ut mot Åserøya, som vi padlet rundt på tur innover. Dette bildet tok jeg egentlig for å vise at det er blitt grønt også i skogen nå på disse siste par dagene, men det er visst ikke så lett å se på bildet likevel. Men det var det, helt sant.

 Ja, her er den nøyaktige ruta. Vi startet samme sted som sist jeg var innom Sigerfjorden i kajakk.

I dette knallværet smelter jo snøen oppi fjellene ganske fort, og vannet fosser nedover. Rennende vann er i grunnen en koselig lyd, når det kommer sånn her. For ordens skyld - det er ikke elvepadling som forsøkes her. (Tror jeg. Spurte egentlig ikke, men jeg tror man pleier å padle elver NEDover.)

Fotoapparatet var litt snurt på meg i dag tror jeg, men her har jeg prøvd å ta bilde av et veldig kult lys.

Det kuleste på turen var egentlig at vi kom så nært innpå ærfuglen. Den er skikkelig fin, og så lager den så artig lyd. Vanligvis stikker de ganske tidlig, men disse her var ikke så lettskremte så vi fikk sett lenge på dem - og på ganske nært hold.

Og sånn så det ut da vi var på tur utover igjen, fint lys da også. :) Ørnholmen nærmest, til venstre Åserøya, til høyre i bildet er tettstedet Sigerfjord.

Deilig med en sånn passelig lang tur i behagelig tempo sånn etter jobb og middag, med litt forskjellig å se på. Satte fartsrekord på flatt vann og, til tross for at snittfarten på turen var, hm, tja - noe lavere enn høy. ;) I dette været skal man ikke stresse av gårde, man skal nyte det mens man kan. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)